top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/ת הדמיות אדריכליות - lotus 3d design סטודיו

טיפים חשובים בתכנון מטבח

אתם עומדים לפני תכנון של מטבח ומתלבטים מה נכון?

שומעים משפטים מהסובבים אתכם שפתאום כולם הופכים ליועצים לענייני תכנון מטבחים?

זה הזמן לעשות קצת סדר.


להבדיל מהחדרים הפרטיים שמשרתים אחד או שניים מבני הבית, המטבח משרת את כל דיירי הבית ומהווה גם מקום אירוח לחברים שלנו ושל הילדים.

כאשר אני נגשת לתכנון מטבח, ישנם שלושה חוקי בסיס שאני נסמכת עליהם, ואילו הם:


מבנה החלל:

בשלב ראשון יש להבין את מבנה החלל מבחינה אדריכלית, להתייחס לאורך הקירות, מיקום חלונות ולמקם את הפונקציות השונות (כיור, כיריים, מכשירי חשמל), כך שיהיו ממוקמים בצורה הפרקטית ביותר ויחד עם זאת יתנו את המראה המרשים והמעוצב כלפי החלל כולו (כניסה, סלון).

לעיתים קורה שהמטבח הקיים לא ממוקם במקום האופטימלי בחלל הבית ואפשר לשקול להזיזו כדי לקבל תוצאה טובה יותר במהלך השיפוץ.


רוחב המעברים:

רוחב החללים הריקים במטבח חשובים לא פחות מכמות האחסון בארונות. צריך לתת תשומת לב מיוחדת מה קורה כאשר פותחים מגירות ודלתות, כאשר יושבים ומרחיקים את הכיסא מהשולחן במטבח, כאשר פותחים דלת של מכשירי החשמל השונים, האם יתר האנשים שנמצאים במטבח עדיין יכולים להתנייד בקלות במטבח.

בחשיבה על מיקום של אי במטבח חשוב להבין האם הוא תורם בהתנהלות במטבח או חוסם ומפריע.


חלוקת משטחי העבודה במטבח:

פה נכנס עניין של משולש העבודה המפורסם שבעצם קובע את רצף הפעולות במטבח ומכתיב כללים מאוד ברורים לגבי המרחקים הנכונים בין הפונקציות השונות וסדר מיקומם במרחב.

חשוב לזכור שרוב העבודה במטבח (חיתוך, רידוד, ערבוב) נמצא בין כיור לכיריים שכן יש קשר ישיר בין המים לאש, שטיפה, חיתוך, הוספה לסיר, או מילוי מים בסיר ועוד פעולות שמתבצעות בשוטף.

לכן צריך לעבוד לפי המידות המומלצות בחוקי הנדסת אנוש על מנת שהמרחקים יהיו אופטימליים, אותו הדבר גם לגבי המרחק בין המקרר למשטח העבודה, התנור והמקרו למשטחי ההנחה.


עיצוב מטבחים זו שפה שלמה שמשלבת ראיה תלת ממדית וניסיון רב על מנת שאפשר יהיה לצפות מראש ששטחי האחסון והעבודה יהיו מספיקים וכן לעלות על כל הטעויות התכנוניות של נגר / חברה מבעוד מועד ולחסוך הרבה עוגמת נפש.


הדמיות הן כלי עזר מצוין על מנת להבין נכון את מראה ותכנון המטבח. הסטודיו שלנו נותן גם שירות של הדמיות מטבחים ברמה גבוהה.


(המטבח עוצב ותוכנן ע"י ענת מירנקר)


המאמר נכתב ע"י ענת מירנקר - עיצוב ואדריכלות פנים www.anat-design.co.il

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page